www.jerke.be

donderdag 21 januari 2010

Belgen baas in Innerkrems! (Bis)


Gisteren vonden in Innerkrems onverwacht opnieuw FIS-wedstrijden plaats, ditmaal georganiseerd door de Mexicaanse skifederatie. Niet bepaald een grote skifederatie, het team telt welgeteld 1 atleet: Hubertus Von Hohenlohe. Deze naam zegt jullie misschien niets, maar Hubertus is op zijn minst gezegd een flamboyante persoon: Prins van Mexico, zanger, fotograaf en skiër! (www.hubertushohenlohe.com)

Voor de 2 FIS-slaloms verscheen hetzelfde Belgische team als vorige week aan start (Bart Mollin, Kai en Xan Allaerts en mezelf). Vorige week was al gebleken dat de vlakke piste van Innerkrems me minder goed ligt dan mijn collega's Bart en Kai. Na de eerste run stond ik op de 6de plaats, op iets meer dan een seconde van Bart (1ste) en Kai (2de). In de 2de run paste ik een aantal technische zaken aan, waardoor ik de 2de run (nipt) won en zo opklom naar de 3de plaats! Met Bart als winnaar, op de hielen gevolgd door Kai was het een volledig Belgisch podium, een uniek en prachtig gebeuren in de Belgische skigeschiedenis!


In de 2de wedstrijd was duidelijk onze energie op, want de Oostenrijker Mattias Mayer nam al onmiddellijk de (weliswaar zeer nipte) leiding op Bart, gevolgd door Kai en mezelf. In de 2de run werd de aanvalspoging om Mayer van de leiding te verdringen bij alledrie fataal aan dezelfde poort... die dan ook toepasselijk de naam van "Belgian Corner"meekreeg!

Vandaag rust ik uit van een drukke week, vrijdag en zaterdag staan zoals gepland volledig in het teken van de voorbereiding op de Wereldbeker van Kitzbuhl aanstaande zondag! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten