www.jerke.be

zondag 20 december 2009

Zesde plaats in St. Moritz!


Afgelopen 2 dagen skiede ik mijn eerste wedstrijden van het seizoen in St Moritz. Onder zeer moeilijke omstandigheden, lees verschikkelijk ijzige piste, ging ik zaterdag in de eerste run met behoorlijk wat zenuwen en respect voor de omstandigheden van start. Het resultaat was een 14de plek, op 1.5sec achterstand. Dit gaf vertrouwen en in de 2de run verdween al behoorlijk wat respect voor de moeilijke hang, met een 3de tijd in de run en de 6de totaaltijd tot gevolg! 

Vandaag skiede ik in de eerste run een zeer goed eerste gedeelte, maar kon de snelheid niet meenemen tot aan de finish: 12de plek op 0.65sec. Deze goede uitgangspositie wilde ik in de 2de run verzilveren, maar op exact dezelfde plek als in de eerste run ging ik zodanig in de fout dat ik deze niet meer kon herstellen zonder te veel snelheid en tijd te moeten opofferen. Jammer, maar er komen nog kansen.

Ik kijk tevreden terug op het voorbije weekend en ik kijk al uit naar de volgende slalomwedstrijden volgende week in Sorenberg. Eerst volgt echter nog de volgende test met de reuzeslaloms van morgen en overmorgen in Lech. vele groeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten