www.jerke.be

maandag 29 maart 2010

de vorm weer te pakken!

Sinds mijn terugkeer uit Vancouver is de tijd echt gevlogen. Heel veel skiën kwam er echter niet van. Allereerst werd ik ziek door de vermoeidheid. Eens hiervan hersteld, reisde ik naar jaarlijkse gewoonte voor enkele FIS-wedstrijden naar het oosten van Turkije.

Mijn skimateriaal was echter blijven steken in Ankara, waardoor ik de slalomwedstijden aan mij moest laten voorbijgaan. Na 2 dagen kwam mijn materiaal toch nog aan, waardoor ik nog de twee reuzeslalomwedstrijden kon skiën. Tijdens de eerste wedstrijd en dus mijn eerste dag op sneeuw sinds Vancouver, kreeg ik een flinke klap van de piste en blokkeerde mijn rug opnieuw. Met veel pijn en niet echt bevrijd skien werkte ik de 2 wedstrijden nog redelijk af, maar na mijn terugkeer uit Turkije besloot ik om opnieuw een week naar huis te gaan om mijn rug te laten behandelen en rusten.

Vorige week waren we met de hele Vancouver delegatie voor een lunch te gast bij premier Leterme. De dag erna vertrok ik eindelijk opnieuw fit terug naar Christian in Ramsau voor enkele trainingsdagen ter voorbereiding van het laatste wedstrijdblok van het seizoen.

Op het Italiaans kampioenschap wilde het nog niet zo lukken, maar gisteren skiede ik een behoorlijk resultaat op de FIS-slalom van Maribor: een 16de plek, goed voor 22FIS punten, ofwel mijn 2de beste resultaat van het seizoen.

Hopelijk kan ik deze vorm aanhouden, want er komen nog een aantal mooie kansen aan. Woensdag en donderdag ski ik de FIS-slaloms van Hochkar, zaterdag volgt het nationaal kampioenschap van Liechtenstein. De week daarna neem ik nog deel aan de finale van de Coppa Italia in Pampeago om het seizoen gewoontegetrouw af te sluiten met het Belgisch kampioenschap in Val Thorens.

Ik beloof mijn best te doen om tussen de vele verplaatsingen door te blijven berichten over mijn resultaten!
Vele groeten vanuit Ramsau, Jerke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten